T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / MALTEPE - Hasan Şadoğlu Ortaokulu

"The rainbow of the environmental Sustainability" e-Twinnig Projemiz

The rainbow of the environmental Sustainability

(Çevresel Sürdürülebilirliğin Gökkuşağı)

PROJE HAKKINDA

Gezegenin geleceği, çoğu insan yapımı olan doğal ve çevresel nedenlerle hiç bu kadar tehdit altında olmamıştı. Bu proje, sürdürülebilirlikle ilgili konularda daha proaktif vatandaşlar olmak için öğrencileri aktif vatandaşlık, demokratik katılım ve eleştirel-yaratıcı düşünmeye teşvik etmeyi amaçlayan bir eğitim yaklaşımı olmayı amaçlamaktadır.

Gökkuşağının renkleri aracılığıyla ele alacağımız yedi temayı farklılaştıracağız:

 1-Yeşil- Ormanlar ve yeşil alanlar; 

2-Mor- İklim değişikliği; 

3-Mavi- Okyanuslar ve sulak alanlar; 

4- Çivit Mavi- Sürdürülebilir topluluklar; 

5-Sarı- Yenilenebilir enerjiler; 

6- Turuncu - kentsel atık; 

7-Kırmızı- Güvenli siber vatandaş- BİT güvenliği; 

Bu yaklaşımın disiplinler arası olması ve bir STEAM metodolojisi kullanması amaçlanmıştır.
Öğrencilerin bu alanlardaki çevre sorunlarını ve olası azaltma önlemlerini araştırmasını amaçlıyoruz. Dahası, okul toplumunu ve ailelerini duyarlı hale getirmeyi amaçlıyoruz.

 

HEDEFLER

- Aktif sivil katılımla geleceğin vatandaşları olmak için öğrencileri çevre sorunlarına karşı motive etme

- STEAM metodolojisini kullanarak sürdürülebilirlik için bir çevre eğitim projesinin yürütülmesi sırasında ekip çalışması becerilerini geliştirme

- Farklı teknolojileri ve web 2 araçlarını kullanmayı öğrenme

- Sürdürülebilir şehirlerin ve temiz yenilenebilir enerji kullanımının önemini anlama

- İklim değişikliğiyle mücadelede ormanın ve okyanusun önemini kabul etme

- Kentsel atık yönetimi sorununu anlama

- İnternetin güvenliği ve doğru kullanımı ile ilgili konuları anlama

- Eğitim başarısını artırmak için aileleri ve çevre derneklerini içeren anlamlı ve ilgili öğrenme deneyimlerini teşvik etme

 

ÇALIŞMA SÜRECİ

Çalışma STEAM metodolojisini takip edecek ve çok disiplinli olacaktır.

 

(2020/2021 öğretim yılı):

EKİM

Grupların sunumu; 

Proje logosunun oluşturulması; 

ortak okullar tarafından konuyla ilgili araştırma; 

kültürel ve doğal miras hakkındaki bilgilerin işlenmesi ve analizi; 

çevresel zorlukların ve görev dağılımının belirlenmesi;

 potansiyel Dernekler ve harici işbirlikçilerle iletişim;

ARALIK -Yerel etkinliklerin organizasyonu; saha gezileri ve olası çalışma alanlarının izlenmesi
ŞUBAT - ortak okullarla toplanan bilgi ve verilerin paylaşılması. İkiz alanda video konferans imkânı.
NİSAN -okul topluluğu ve aile için geliştirilen çalışmanın sonuçlarının sunulduğu ve yerel ve küresel çevre sorunları hakkında farkındalık yaratmanın bir yolu olarak bir konferansın hazırlanması;
MAYIS -Okul konferansı ve / veya Avrupa düzeyinde yürütülen çalışmaların sunumu ile bir e-kitabın gerçekleştirilmesi

 

BEKLENEN SONUÇLAR

Projenin nihai ürününün, çevre bilinci kapsamında yürütülen çalışmaların sunumu ile bir okul konferansı ve / veya bir e-kitap düzenlenmesi beklenmektedir.

 

PROJE DANIŞMAN ÖĞRETMENİ

Şebnem DAĞDEVİREN

 

PROJEDE GÖREVLİ ÖĞRENCİLER

6-C SINIFI ÖĞRENCİLERİMİZ

 

14-06-202114-06-2021

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.06.2021 - Güncelleme: 14.06.2021 11:44 - Görüntülenme: 489
  Beğen | 0  kişi beğendi